Terugblik op Dé Onderwijsdagen 2015

Door Willem Karssenberg

Zo, we hebben ze weer achter de rug: Dé Onderwijsdagen 2015!  Dit jaar ben ik er maar liefst drie dagen geweest en ik moet zeggen dat ik me geen minuut verveeld heb. Een mooi uitgebalanceerd programma, zeker op de maandag en de dinsdag. De woensdag vond ik wel een hoog Kennisnet gehalte hebben, maar misschien was dat ook juist de bedoeling van de programmacommissie.

Was dat nu nodig, drie dagen? Ik weet het niet en denk dat het op een andere locatie ook wel in twee dagen geperst had kunnen worden. Kijk je echter naar de deelnemersaantallen, dan had iedere dag “bestaansrecht”. Naast een prima aanbod aan workshops/presentaties was er ook voldoende gelegenheid om de beursvloer te bezoeken en te netwerken.

Hoogtepunt van de maandag was voor mij de presentatie van Arnoud Engelfriet, die vanaf het begin de zaal mee liet doen en alle vragen keurig en in duidelijke taal pareerde.

Hoogste punt van de maandag was natuurlijk het 12e #Edubloggersdiner, dat traditiegetrouw gehouden werd in Utrecht en waarvan je weet hoe het was als je erbij bent geweest;-)

Dinsdag heb ik met een grote glimlach rondgelopen. Je moet weten dat ik me er jaren sterk voor heb gemaakt het mbo op dezelfde dag geprogrammeerd te krijgen als het HO/WO en dit jaar was het zover! Lees verder op het blog van Willem Karssenberg.

Dit is een fragment van het blogbericht dat is verschenen op het blog Trendmatcher

Dit bericht werd geplaatst in 2015, Willem Karssenberg. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

