Een nieuwe ervaring

profielfoto

Woensdag 13 november wacht mij een nieuwe ervaring.
Het starten van een eigen blog eind 2012 is hier de oorzaak van. Als directeur-bestuurder van een zogenaamde eigenwijze éénpitter in Roosendaal wilde ik af en toe wel eens mijn mening ergens over roepen door een stukje te schrijven. Het blog van mijn broer (gepromoveerd theoloog) bracht mij op het idee om dan maar een blog te starten. In december 2012 kwam http://teundekker.wordpress.com/ zodoende op het internet. Sinds die tijd plaatste ik af en toe een artikeltje en gaf het aanleiding tot aardige gesprekken in mijn directe omgeving. Bovendien was ik na het schrijven weer even mijn ei kwijt.
Tot zaterdag 14 september 2013.
Vanuit boosheid plaatste ik een blog over de citolijst die werd gepubliceerd. Dit deed ik onder de titel : Ranking the schools. Vanaf dat moment werd de kracht van social media in volle hevigheid duidelijk. Binnen de kortste keren “vloog” het blog door het land en werd het de dagen daarna in verschillende media geciteerd en aangehaald. De traditionele pers belde op en maandag verscheen in diverse regionale bladen een artikel. Ook kennisnet wist me te vinden en deed het verzoek om te bloggen over de komende onderwijsdagen. Ik ga dus woensdag 13 november naar een conferentie (Dé Onderwijsdagen) waar ik anders niet heen zou gaan en voor het eerst schrijf ik op verzoek over een onderwerp. Vandaar dus: een nieuwe ervaring.

Met het bekijken van het programma voor Dé Onderwijsdagen groeit mijn nieuwsgierigheid. Er zijn interessante workshops die mogelijk genoeg stof tot nadenken en reflectie gaan geven, met af en toe ongetwijfeld een kritische noot. Kortom: ik heb er zin in. Wel alvast een kritische noot voor de organisatie: Heb ik niet goed gekeken of klopt het dat communicatie met ouders en partnerschap met ouders onderbelicht is tijdens deze dagen? Als eerste school in Nederland ontvingen we tijdens de nationale opvoedweek 2012 het zogenaamde ISOP-label (Innovatie School Ouders Partnerschap) Passend bij dit label maken we sinds begin 2013 gebruik van een app voor ouders. Dit ontwikkelt zich nog steeds verder en zou aanleiding kunnen zijn voor boeiende gesprekken. Misschien iets voor Dé Onderwijsdagen 2014?

Teun Dekker (@teundekker)

Over Teun Dekker

Directeur/bestuurder De Kroevendonk. Enige basisschool van de Stichting Protestants Christelijk Onderwijs te Roosendaal (SPCO). Op onze school wordt uitgegaan van mogelijkheden en inclusief gedacht. Motto: Geloven in ontwikkeling, altijd! In vrije tijd: organist van de protestantse kerk te Roosendaal. Master in leadership in education.
Dit bericht werd geplaatst in 2013, Teun Dekker en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Een nieuwe ervaring

  1. Pingback: Gastblogger | teundekker's blog

Geef een reactie

