Even voorstellen… Casper Hulshof

Casper HulshofOp 12 en 13 november vinden Dé Onderwijsdagen weer plaats. Net als eerdere jaren zullen enkele ‘edubloggers’ op uitnodiging van de organisatie hun licht laten schijnen op onderdelen van het evenement. Ik ben ditmaal een van hen. Ik werk als docent onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht. “Practice what you preach,” is normaliter al, maar zeker in tijden van crisis een flinke uitdaging. Ik heb gemerkt dat sociale media heel geschikt zijn om in contact te komen met ‘het veld’: schoolleiders, leerkrachten, collega-docenten; ach, eigenlijk iedereen. Dat contact heeft in mijn geval onder andere geleid tot het met Pedro de Bruyckere publiceren van het boek “Jongens zijn slimmer dan meisjes” dat inmiddels in derde druk is. Twitter werkt goed, maar soms heb je gewoon iets uitgebreiders te vertellen en dan is een blog een prima medium. Daarom ben ik met enkele collega’s een paar jaar terug de ‘Onderwijskunde in Utrecht‘-blog gestart. Met succes, want de blog wordt goed bezocht. Het succesvolste stuk is (op dit moment) met meer dan 6500 ‘hits’ mijn analyse van de Steve Jobsscholen. Onze blik op onderwijs is die van de kritische (en altijd enigszins sceptische) wetenschapper, maar wel met open vizier. Ik zal dan ook tijdens Dé onderwijsdagen de sessies met mijn eigen kritische blik volgen: ik kan nu eenmaal niet anders!

Over Casper Hulshof

Casper Hulshof is docent bij de afdeling Onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht. Hij is geïnteresseerd in alles wat met onderwijs, psychologie, en wetenschap in het algemeen te maken heeft en bekijkt de zaken het liefst met een nuchtere, kritische, maar altijd oprechte blik.
Dit bericht werd geplaatst in 2013, Casper Hulshof en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

