Learning Analytics: Wat levert het je op?

Zit ik toch al weer bij Michael Wetering, nu over persoonlijk leren en analytics.😉 Hij vraagt: kinderen zijn verschillend en ze leren verschillend, als we dan de ideale docent zoeken dan moet dit toch lukken? Niet dus. Learning analytics zou hierbij kunnen ondersteunen.

Michael neemt een ruime omweg in zijn verhaal door eerst over digitaal lesmateriaal, adaptiviteit en de PLO te praten. Waarschijnlijk om learning analytics binnen deze terreinen te illustreren. Learning analytics zou gevoed met veel data inzichten kunnen bieden. Deze kunnen dan weer als onderlegger dienen voor maatwerk en persoonlijk leren.

De hulp die Kennisnet kan bieden aan scholen hierbij is vanzelfsprekend.😉

Toch vliegt de presentatie hoog over: het stipt de genoemde terreinen aan met de aanmoediging er je voordeel mee te doen. Het werd slechts af en toe concreet, maar dat kwam op mij anekdotisch over. Achteraf mis ik eigenlijk ook zoiets basaals als een definitie van learning analytics. Het kan natuurlijk liggen aan mijn eerste kennismaking; tot nu toe heb ik me weinig in learning analytics verdiept.

Dit bericht werd geplaatst in 2012, Joel de Bruijn en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s