wat bevindingen

Ik kan me voorstellen dat het voor de organisatie best spannend is, een nieuwe lokatie, nieuwe dingen om rekening mee te houden, alle zalen op dezelfde vloer. Voor mij, als bezoeker, voelt het als De Onderwijsdagen, ook al is de lokatie 010 en niet 030. En omdat sommige sessies wat lastiger zijn om te verslaan, of omdat een andere blogger dat al heeft gedaan (zoals Frank net deed) beschrijf ik wat bevindingen. Soms zijn de titels van sessies misleidend. Normaal gesproken zou ik dan weglopen om naar een andere sessie te gaan. Maar als je dan inmiddels op de grond zit (het was echt heel druk) dan blijf je lekker zitten. Je krijgt weinig mee zo op de grond (slides zijn niet te zien bijvoorbeeld) en het was warm maar de discussie was goed.

Ook was ik bij een sessie die een andere vorm had (namelijk de flipped classroom sessie van Wilfred Rubens). Niet iedereen had het huiswerk gemaakt en toch werd er enthousiast in groepjes gewerkt. De ruimte was de grote zaal maar voor deze sessie was een kleinere ruimte beter geweest. En dat is natuurlijk lastig in te schatten, welke sessie doe ik waar.

De beursvloer is lekker open. Er zijn voldoende plekken om iets te drinken of eten te halen. Ook genoeg plek om te zitten. Wat ik nog wel mis, maar dat mis ik al jaren is een fysiek meeting point. Een plek waar je af kan spreken met bekenden/vrienden/collega’s. Nu zie je vaak iemand lopen maar voordat je die dan bereikt heb ben je al aangeschoten door 6 andere mensen.

Een stopcontact had ik vanmorgen nodig en die vond ik achter in de zaal. Op de beursvloer heb ik ze niet gezien (maar misschien waren ze er wel). Wifi. Tsja wat zal ik daar over zeggen. Ik was blij met mijn eigen inlog voor de KPN hotspot.

Toch ben ik blij dat ik ben gegaan, ook al twijfelde. En dat komt door de mensen. Veel zie ik maar 1x per jaar. Soms bij het Edubloggersdiner en soms op De Onderwijsdagen. Maar het is altijd goed om even bij te kletsen en een borrel te drinken. En of ik er volgend jaar weer bij ben…… dat blijft een verrassing🙂

Dit bericht werd geplaatst in 2012, Liesbeth Mantel en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

