Waar wil jij dat ik over blog?

Elk jaar, zo ongeveer in oktober, begint de discussie in mijn hoofd. Ga ik wel of niet naar de SURF onderwijsdagen? Belangrijkste vraag is natuurlijk wat ga ik er doen? Ga ik iedereen weer ontmoeten, zijn er interessante sessies die ik echt niet kan missen. Maar dit jaar speelde er nog meer. De Onderwijsdagen zijn dit jaar niet in Utrecht maar in Rotterdam. Voor mij een thuiswedstrijd. Maar dat alleen is niet voldoende reden om mij ook echt in te schrijven. Het programma dan. De laatste tijd houd ik me steeds minder met onderwijsdingen bezig. Ik heb wel wat aan mobiel gedaan dit jaar, maar dat was het dan ook wel. Geen grassroots begeleid, geen learning centre ingericht. Maar wel bezig geweest met sociale innovatie en het nieuwe werken. Nieuwe thema’s die misschien in de verte ook wel iets met onderwijs te maken hebben, maar dan moet ik wel even zoeken naar de connectie. Met nog wel een belangrijkere vraag, vind ik die connectie op de Onderwijsdagen. Ik zag het niet voor me en dus besloot ik om niet naar de Onderwijsdagen te gaan.

Punt.

Niet dus. De discussie in mijn hoofd werd weer geopend toen ik werd gevraagd om tijdens de Onderwijsdagen te komen bloggen. En deze discussie was nog lastiger dan enkel de vraag ga je wel of niet. Want schrijven over sessies, sfeerimpressies geven, zelfs een introblogpost werd gevraagd. Kun je het maken om te gaan bloggen als je al hebt besloten om niet te gaan. Het programma werd nog een keer kritisch bekeken. Er werd over en weer gemaild met SURF. De punt werd een komma. Ik ga naar de Onderwijsdagen. Op woensdag.

En dan de volgende vraag. Naar welke sessie ga je? En dat wil ik graag aan jou overlaten. Vind jij dat ik een bepaalde sessie echt moet volgen en er over moet schrijven, vertel het me in de comments. Ik beloof aan jou een eerlijk verslag terug. Het kan dan dus voorkomen dat ik ergens naar toe ga waar ik zelf niet voor zou kiezen. Dat geeft niet, ik laat me graag verrassen.

Dit bericht werd geplaatst in 2012, Liesbeth Mantel. Bookmark de permalink .

6 reacties op Waar wil jij dat ik over blog?

  1. Nynke Bos zegt:

    Dat komt goed uit! Ik kan er zelf helaas dit jaar niet bij zijn, maar als ik een verzoek mag doen… Ik ben zeer benieuwd wat Karel Roos gaat vertellen op woensdag om 12.00 (De effectiviteit van het leren tussen de face-to-face momenten verhogen).

  2. Karel Roos zegt:

    Hi Nynke en Liesbeth,
    jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn, mijn presentatie is nl op dinsdag! Misschien dat slideshare jullie achteraf voldoende impressie geeft en anders kunnen jullie mij altijd natuurlijk een keer bellen/mailen.
    Mijn presentatie vindt op dinsdag! om 12 uur plaats (ipv woensdag) en zal enerzijds in gaan op de “Carepack-methode” die we in Leiden ingezet hebben in om docenten te helpen gefundeerde keuzes te maken bij het blended maken van hun cursus (welke aspiraties heb ik en welke Blackboard functionaliteiten helpen mij daarbij om studenten actiever aan het werk te krijgen). Anderzijds neem ik de deelnemers ahv een handige overzichtskaart (onderdeel van Carepack) mee langs enkele expliciete voorbeeldfunctionaliteiten van Blackboard.
    Kortom, een beetje workshopmethode en een beetje Blackboard.
    Met vriendelijke groet,
    Karel

  3. moqub zegt:

    Hoi Karel,

    zeker jammer maar goed dat je het even meldt. Moet ik nu toch echt op zoek gaan naar een alternatief. Ga ik gauw doen!

    Liesbeth

  4. Eja Kliphuis zegt:

    Ha Liesbeth, jij op woensdag, ik op dinsdag: jammer. Ik maak graag gebruik van je aanbod, ben benieuwd naar de E-merge sessie over de onderzoekende student, door Henk Frenken (ronde 5). Als je niet meer aanzoeken krijgt, ben ik ook benieuwd naar dat stopcontact van Jacco Jasperse in ronde 4. Groet en veel schrijfplezier
    Eja

  5. moqub zegt:

    @Eja,
    jammer dat we elkaar misgelopen zijn. Nu heb ik Wilfred beloofd om zijn sessie te verslaan – maar ik ga graag voor je naar de stopcontacten sessie.

    Liesbeth

  6. Pingback: wat bevindingen | Weblog van Dé Onderwijsdagen

Geef een reactie

