Webtools, webtools….en de docent..(in)competent

Edublogger Karin Winters doet (after)live verslag vanaf Dé Onderwijsdagen 2011 over 2 sessies: e-Tools die morgen ingezet kunnen worden van Erwin Klaasse en Uit het zicht maar in de peiling van Herman Post

Waar ik het even over wil hebben, is de drive die zowel Herman (MBO) als Erwin (PO) hebben om de docenten (lees hun collega’s) te stimuleren om toch vooral gebruik te maken van alle mooie dingen die gratis en voor niets op internet te vinden zijn om het onderwijs gevarieerder, leuker, makkelijker en stimulerender te maken voor leerlingen. De realiteitszin is er ook volop, morgen kan het anders zijn.
Ga hieronder nu niet reageren met…ja maar ik krijg geen laptop van mijn baas, wie vergoedt mijn internet thuis, hoe verhoudt zich dat tot ons curriculum, wanneer moet ik dan toetsen, ik heb het al zo druk (met om 3 uur weglopen).
In de verhalen van Erwin en Herman  hoorde ik iets heel erg treurigs. Zij zijn onderwijsmensen van deze tijd, die weten wat er te halen is en dat vertalen naar hun eigen onderwijspraktijk. Alles wat ze weten,  willen ze ook gratis en voor niets weer zeer graag delen.
Bij beiden hoorde ik vandaag ook het gevecht met de collega’s…het is “hun” ding…en niet die van de collega’s.
Op het risico van wissen van deze blogpost:
Beste onderwijsgevenden in Nederland…het is november 2011!!!
In 2006 is de wet BIO een feit geworden en middels deze wet wordt van u verwacht dat u werkt aan uw eigen ontwikkeling, dat u weet wat er in de maatschappij gebeurt, dat u uw doelgroep begrijpt, dat u weet welke taal zij spreken, dat u weet wat hen bezighoudt.
Weet u dat niet? Wil u dat niet eens weten? Zal het uw tijd wel uitduren?
Dag!

Karin Winters
http://www.karinblogt.nl

Over Karin Winters

Onderwijshart met oog voor onderwijs. Onderwijs ondernemer Sociale media in onderwijs Onderwijs met ICT Netwerker
Dit bericht werd geplaatst in 2011, Karin Winters. Bookmark de permalink .

4 reacties op Webtools, webtools….en de docent..(in)competent

  1. bauke van der laan zegt:

    Scherp Karin. Ben alleen bang dat wie deze schoen past….eerst zijn oude paar oploopt.

  2. @Bauke, oh lekker dan lopen we komende zomer allemaal op Uggs

  3. Zolang ze er niet op aangesproken of op afgerekend worden, “who cares”?
    Hup in de plan en beoordelingscyclus (of moeten dan eerst die mensen nog weten wat er speelt?).
    En ja, droevig is het zeker……
    Dat van drie uur weglopen herken ik niet, ik zie veel goedwillende hardwerkende docenten, alleen “nieuwe media” minded, tja…
    Vooral niet opgeven en de opsteker van de week is voor….. Herman en Erwin. Zorg dat je er zelf lol in houdt.
    Laatst hoorde ik in de zorg iemand roepen: Je kunt alleen jezelf veranderen. Als iedereen daar nu eens mee begon? Of kan dat niet?

  4. Sjaboe zegt:

    Er zijn inmiddels al genoeg mensen die de weg weten te vinden. Jammer dat er zoveel directies (te) snel bij commerciële organisaties aankloppen en niet verder kijken, terwijl het allemaal al ligt te wachten. Tijd kan je maken, dat heb je niet.

    Tot op heden 0 reacties gehad. Dat zegt genoeg!
    En ik ga zeker door (met ontwikkelen).

    Erwin

Geef een reactie

