Het programma is bekend, hoe bereid jij je voor?

In de aanloop naar Dé Onderwijsdagen 2011 publiceren we een aantal gastblogs van Edubloggers. Vandaag de eerste bijdrage van Karin Winters.

Het programma is bekend, hoe bereid jij je voor?

Karin Winters

Vanmorgen zag ik dat de uitslag van de stemronde op de open inschrijvingen bekend was en dat het programma van de onderwijsdagen gepubliceerd is.
Je kunt dat als onderwijsmens niet gemist hebben, want ik heb 2 uitnodigingen in mijn mailbox: een van info@onderwijsdagen.nl en een van owd@surf.nl, nu nog even wachten op die van Kennisnet.
Nu kunnen de voorbereidingen beginnen, voor zowel bezoekers als presentatoren.De presentatoren breken zich het hoofd over welke software. Ga ik me nu wagen aan dat hippe Prezi of trek ik die Powerpoint van vorig jaar van de plank?

Als bezoeker maak ik me daar nu al een beetje zorgen over. Alles gaat over de competente docent, digitale tools en toetsing of flexibilisering van het onderwijs. Wij gaan daar echt straks weer zitten in een klassikale opstelling waar een mijnheer of mevrouw ons frontaal laat genieten van een PowerPointPresentatie die niet op presentatie- maar op de bewerkmodus staat.

Natuurlijk is er weer een aantal mensen dat een YouTube filmpje wil afspelen (en dan even geen snelle internetverbinding) gebruik dan bijvoorbeeld http://www.youtubedownloader.com. Dan heb je ook mensen die een eigen gemaakt filmpje in de presentatie willen opnemen, echter deze niet meenemen als mediabestand maar thuis op de PC laten staan. Hé, wat gek…gisteren thuis deed ie het nog.

Als bezoeker, zou het handig zijn als je je thuis voorbereidt door gebruik te maken van die handige tool waarin je je programma kunt samenstellen.
Ga nou niet, net tijdens de keynote zitten ritselen met de papieren en boekjes die in je tas zitten. Oh ja….de telefoon moet aan natuurlijk, want we Twitteren met z’n allen: #owd11 zijn nu begonnen, keynote start nu, om de timelines lekker aantrekkelijk te houden. Natuurlijk geluid wel uit hè? De eerste die ik betrap tijdens een keynote of presentatie met bijvoorbeeld zo’n krijsende baby beltoon geeft mij een rondje!

Veel plezier en succes met de voorbereidingen…ik zal jullie in aanloop naar de #owd11 hier nog een paar keer lastig vallen als gastblogger.

Karin Winters
http://www.karinblogt.nl

Over Karin Winters

Onderwijshart met oog voor onderwijs. Onderwijs ondernemer Sociale media in onderwijs Onderwijs met ICT Netwerker
Dit bericht werd geplaatst in 2011, Karin Winters. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

