Jullie leren ze de verkeerde dingen!

Mede bepalend voor de manier waarop je terugkijkt op een conferentie is onwillekeurig vaak de slotkeynote. “Is het de moeite waard om tot het eind te blijven of had ik beter voor de spits weg kunnen gaan?” vragen  mensen zich vaak af. Mijn complimenten voor de organisatie dat ze Bas van der Veldt hebben weten te strikken! Ik vond zijn verhaal meer dan moeite waard al zou je het kunnen plaatsen in de categorie: grote slagen, snel thuis. Ik hou wel van een beetje vuurwerk, lekker chargeren en dik aanzetten. En of je het wilt horen of niet: hij scoorde absoluut op punten!

Zo stelde hij de zaal een paar simpele vragen:
- Wanneer werd de tweede wereldoorlog beëindigd?
- Waar komt de Rijn ons land binnen?
- Wat is de hoofdstad van Wit-Rusland?

De verkeerde antwoorden stroomden binnen! Maar aan de andere kant hebben vierdejaars studenten HR in hun hele opleiding nog nooit geleerd met een fatsoenlijk administratiepakket te werken! point taken  :-)

En zo kwamen er meer eye-openers voorbij. Ik denk dat ik sommige daarvan zeker ga verwerken in m’n eigen presentaties, natuurlijk met bronvermelding…

Over Trendmatcher

Als trendmatcher leg ik verbanden tussen trends die ik tegenkom op internet en het gebruik dat we ervan kunnen maken in onze dagelijkse praktijk.
Dit bericht werd geplaatst in 2012, Willem Karssenberg. Bookmark de permalink .

2 reacties op Jullie leren ze de verkeerde dingen!

  1. Pingback: Blogisch! » Blog Archive » Keynote sprekers op Dé Onderwijsdagen 2012

  2. Pingback: Verslag 3/3 Surf Onderwijsdagen 2012 Dag 3 (PO, VO en MBO) | ICT&O Blog Karel Roos ICLON

Geef een reactie

